Lekce v Praze na Floře a v Říčanech

 
 
 
Milé jogínky, milí jogíni,
 
V současné době vedu lekce pouze ve studiu Třetí oko v Praze (po 17:30 - 18:40 a čt 16:15 - 17:25) a v Říčanech ( st 9:00 - 10:15)
Pokud budete chtít tyto lekce navštěvovat, napište mi. Můžete si také vybrat z jiných lekcí našeho rodinného studia na Floře (www.treti-oko.cz)
 
Těším se na Vás
 
Dana  
 

Lotos – symbol 

 

Tento krásný květ symbolizuje cíl jógy - rozpoznání našeho pravého já a nastolení harmonie se sebou i s vnějším světem.  Rostlinka má kořeny v bahně – nevědomost, dlouhý stonek – cesta jógy a nádherný květ – naše nalezené vědomí. Cesty jógy jsou různé. Vydejte se na jednu z nich třeba přes fyzickou praxi, přes  Vaše tělo. Možná budete překvapeni účinky – kromě toho, že budete pružní a silní, nebudou Vás bolet záda, zlepší se celkově vaše zdraví a co je hlavní, budete mít dobrou náladu. Jóga je jako návrat do dětství; oživuje vaši intuici, zbavuje strachu a vrací chuť do života.

 

Vinyasa joga

 

Praktikování jógových asán je staletími ověřená metoda, jak být pružný na těle i na duchu a tak zůstat mladý celý život. V otevřených hodinách i v kurzech budeme cvičit vinyasa jógu. Tento typ jógy vychází z klasické hatha jogy.  Patří k dynamickým stylům jógy, který umožňuje vytvořit hodinu podle potřeb a možností žáků. Jednotlivé ásany jsou propojeny plynulým přechodem. Vinyasa znamená tok, propojení dechu a pohybu. Výsledkem je sled pohybů sladěný s dechem. Cvičení na této jógové cestě tělo posiluje, rovná, zpružňuje a detoxikuje. Jeho cílem je posílit tělo tak, aby se mysl uvolnila od fyzického napětí a bolesti, stala se stabilní a mohla rozvíjet vnitřní vhled.

Tato jóga probouzí vnitřní oheň, vytváří tok energie, která zahřívá tělo, okysličuje a vyživuje vnitřní orgány, uvolňuje nežádoucí toxiny a čistí nervový systém. Nejedná se pouze o fyzický pocit tepla, ale o vnitřní oheň, který významně ovlivňuje a mění mysl.  Díky teplu získáme přístup k pohybům a oblastem, které byly předtím zablokované. Se vzrůstající koncentrací se propojuje dech, tělo a mysl.  Vinyasa jóga nás přivádí zpět k vnitřnímu rytmu dechu, k hluboké koncentraci.

 

Yin joga

 

Yin joga vychází z taoismu, který rozlišování všechno na podle dvou kvalit jing a jang. Jing je jemné, ženské, pomalé, statické, studené, Měsíc, přijetí ; Yang je silné, mužské, rychlé, aktivní, teplé, Slunce, ovlivňování. K celkové harmonii je třeba rovnoháhy mezi jing a jang. Tyto dva elementy se přelévají jeden do druhého, všechno je oba obsahuje. 

Svět ve kterém žijeme je velmi jangový. Zapomenutím na klid jingu se dostáváme do nerovnováhy a stresu. I ostatní moderní formy jogy jsou většinou jangového charakteru. Yin joga je joga uvolněná a tento klid nám umožňuje nahlednout do našeho těla i mysli, protože jen v klidu můžeme soustředit svou pozornost na to podstatné. V yin jogových pozicích zůstáváme od 2 do 20 minut. Během této doby pozorujeme, co se děje s naším tělem, které je navázáno na naše city a myšlenky. Každá pozice se tak stává jakousi malou meditací.

V Yin yogových ásanách máme uvolněné svaly a působíme na pojivové tkáně ( vazy, šlachy, chrupavky) a meridiány, které jsou v těchto tkáních umístěny.  Yin yoga je výborným doplňkem dynamických forem jogy, které na lekcích praktikujeme. Proto se budeme zabývat také yin yogovými ásanami a to nejen k uvolnění svalů a k ozdravování pojivovýh tkání, ale také k dosažení větší komplexnosti působení jogy na vaše tělo a mysl.

 

Klasická integrální jóga

Integrální jóga je tradiční, klasická jóga, která svým názvem zvýrazňuje úplnost a komplexní pojetí jógy jako takové, která působí na všech úrovních (fyzická, mentální, emocionální a duchovní). Nesnaží se čímkoli upoutat, nabízí ryzí a čisté učení, prosté všech moderních- západních vlivů. Vede nás tedy na cestě poznání sebe sama ke sjednocení těla, mysli a ducha. Učí nás být šťastný bez ohledu na vnější okolnosti.

Integrální jóga patří k pomalejšímu typu cvičení. Je vhodná pro všechnybez ohledu na věk a fyzickou kondici.Pro začátečníky, kteří si jógu ještě příliš neosvojili, pokročilé i pro starší lidi. Dbá na správné dýchání a zařazuje se krátké uvolnění a procítění po každé ásaně.  Nicméně ani aktivnější jedinci se nemusejí integrální józe vyhýbat – i pomalejší cvičení vám můžete dát pocítit každý sval - každá jóga vám dá tolik, kolik jí dáte vy. Každý má možnost zkoumat každou pozici ve svém osobním tempu, vnímat plynutí energie a tak působit na svoji pohyblivost, kondici i schopnost koncentrace.